dossiers
Insiya Hemani werd op 29 september op brute wijze ontvoerd uit het huis ...
Berichten over de jaarlijkse feestweek 'Dedemsvaria'.
Het deel van de N34 tussen Witte Paal en de grens met Drenthe wordt vana...
Supermarkt Aldi zag heil in een verhuizing van de Julianastraat naar de ...
Actueel

Gerrie Okken: persoonlijk contact en vertrouwen

Geplaatst op maandag 5 november 2018 16:43
  • Volle portefeuille voor Gerrie Okken © Hans Berkenbos

pinterestmail

Dedemsvaart - Ondanks het feit dat zijn branche veel collega-bedrijven kent heeft Gerrie Okken niet te klagen over klandizie.

‘Ik denk dat we allemaal wel zo’n beetje een eigen klantenkring hebben. De meeste blijven heel trouw aan hun kantoor omdat ze daar een klik of vertrouwensband mee hebben.’

Een aantal klanten gaat wel shoppen en laat zich uitgebreid informeren over bijvoorbeeld de kosten van het afsluiten van een hypotheek. ‘We mogen al jaren geen provisie meer rekenen, maar hebben uiteraard wel onze kosten. De klant geeft ons inzage in zijn financiële huishouding en moet ons volledig kunnen vertrouwen.’

Gerrie Okken Assurantiën en Hypotheken is gevestigd aan de Julianastraat 62 in Dedemsvaart. In het karakteristieke pand heeft Okken het prima naar zijn zin. ‘Omdat veel klanten naar het kantoor komen is het prettig om te weten dat men praktisch altijd voor de deur kan parkeren.’

Okken heeft naast veel particuliere klanten, ook zakelijke klanten. ‘Opvallend is dat de klanten tegenwoordig dichter rondom mijn bedrijf zitten terwijl ik de klant, jong en oud, voorheen in een veel grotere regio had zitten.’

Goed up to date

Het lijkt een flinke opgave voor een zelfstandig en onafhankelijk kantoor om alle ontwikkelingen op de markt goed bij te houden. ‘Die markt en regelgeving is continu in ontwikkeling’, erkent Okken, ‘maar we kunnen onze kennis, ondanks dat we een breed pakket aan werkzaamheden hebben, goed up to date houden. We volgen de cursussen die binnen ons vakgebied gegeven worden.’

Wat voor Okken erg belangrijk is, is het persoonlijke contact met de klant. ‘Ook al wordt er veel digitaal verwerkt, ik blijf erbij dat de menselijke factor van groot belang is.’ Gerrie Okken zit inmiddels veertig jaar in het vak, maar blijft het werk erg leuk vinden. ‘Het is helemaal mooi wanneer je tevreden klanten hebt en men die positieve ervaring met ons kantoor doorverteld aan anderen.’

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'dedemsvaartsecourant.nl' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.